a

تقاضای کامل دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند؟

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه / تقاضای کامل دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند؟
تقاضای کامل دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند؟

تقاضای کامل دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند؟

مطلوب ترین وضعیت برای هر فروشنده داشتن تقاضای متعادل است. تقاضای متعادل، وضعیتی است که در آن زمان و سطح تقاضا با زمان و سطح مطلوب عرضه برابر است. خدمات و محصولات گوناگون ، هر از گاهی به این وضعیت می رسند، اما این نباید سبب شود که بازاریابی را سرسری بگیریم.

مطلوب ترین وضعیت برای هر فروشنده داشتن تقاضای متعادل است. تقاضای متعادل، وضعیتی است که در آن زمان وسطح تقاضا با زمان و سطح مطلوب عرضه برابر است. خدمات و محصولات گوناگون، هر از گاهی به این وضعیت می رسند، اما این نباید سبب شودکه بازاریابی را سرسری بگیریم.

تقاضای بازار تابع دو نیروی فرسایشی است :

1_تغیر نیازها وسلیقه ها در بازار.

2_رقبای فعال ورقابت شدید.

 

وقتی یک محصول خوب تقاضا را جذب کند، رقبا به سرعت وارد بازار می شوند تا بتوانند قسمتی از تقاضا را به طرف خود جذب کنند.

وظیفه بازاریابی در زمان تقاضای کامل ، *بازاریابی محافظتی ونگهداری کننده *

نامیده می شود.

این نوع بازاریابی نیازمند حفظ کارایی در فعالیت ها بازاریابی روزمره و هوشیاری در شناسایی عوامل است که باعث فرسودگی می شود.

این نوع بازاریابی، در وهله اول به موارد تاکتیکی توجه دارد، مانند حفظ قیمت درست، حفظ انگیزه در فروشندگان و واسطه ها وکنترل شدید هزینه ها.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

( دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس